Oh! Cuti sudah habis bro..


(selamat mengadap buku dan tutup mukabuku)

Buku teks yang hampir dua bulan menjadi 'pekasam' kat atas rak almari, aku syak bukan setakat berdebu aje, waktu aku kibas-kibas sikit tadi boleh pulak terkeluar telur lipas.


ahh! padan muka.


Terima kasih kepada beliau kerana ikhlas mengingati aku betapa pentingnya ilmu itu untuk dibaca, bukan dijadi bahan pameran muzium untuk mereka sekeluarga mewariskan zuriat.




Heh!
itulah penangan cuti panjang bro..


Kalau kau manfaatkan waktu terluang dengan perkara-perkara yang bebas dari anasir lagha, maka ucapkan tahniah pada diri sendiri kerana kau tidak mensia-siakan umur kau yang kalau dihitung saban hari, semakin dekat dengan kematian dan bakal mendiami rumah kedua yang baru, yakni liang lahad.


Err.. rasa seram pulak bila terfikir pasal mati ni kan. Tapi takpa, orang yang bijak adalah orang yang kerap mengingati pasal kematian, kau taw? Aku berharap aku tergolong dalam kelompok tersebut (eh, layak ker?) walau pon kengkadang diri sendiri ni leka tenggelam dalam lembah kemaksiatan.


Oh! Ya Allah.. ampunilah hambamu yang lemah ini ya :)




haish!

Terpanjang pulak mukaddimah aku. Pantang jari kat atas keyboard, mula la dia gatal nak tertaip itu ini. haip! haip! *sambil cebik bibir jentik jari yang nakal


Okla.. permulaan sem ni mungkin aku bizi sikit dengan jadual belajar yang bagi aku takda la pack sangat. Cuma nak ambil semangat baru jer. So, mungkin lepas ni aku dah jarang nak apdet entry merepek atau melukis kartun rambut jambul terpacak tu.


Dah dah.. jangan buat gaya menangis.


Menyampah aku.

###########

Daripada Abdullah Ibn Abbas R.A Nabi Muhammad S.A.W
bersabda: " Dua nikmat yang sering dilupakan oleh manusia:
Nikmat kesihatan dan masa lapang "

(hadis riwayat Bukhari)


18 KRITIKAN KAW-KAW:

El | February 27, 2012 at 6:16 PM

mana2 pen yang habis dakwat tu cepat-cepatlah replace. haha

Anonymous | February 27, 2012 at 6:19 PM

selamat kembali bersekolah :)

AzwanRamli | February 27, 2012 at 7:58 PM

Nice sharing bro...hen gaoxing renshi ni (tetibe ckp cina)haha

D | February 27, 2012 at 8:46 PM

haha.
nangis nehh.
wuwuuuuu.
lukes la banyak2 katun jambul tepacak.
sobs sobs.

all the best pacik .
semoga sem baru lebih bertenaga dan lebih xclnt dpd yg lepas2.

tehee.

YanaKhai | February 27, 2012 at 10:49 PM

eehehe...study²...huhu...

selamat belajar ye student.. huhu...singgah sini.. :)

WZulhilmi | February 27, 2012 at 11:06 PM

ko punya cuti 2 bulan dah habis ke? ok *baru tahu*

aku HaniAsyira | February 27, 2012 at 11:33 PM

huk.. huk.. huk.. nangis sampai terbatuk2 dah..
lalalala..

Unknown | February 27, 2012 at 11:53 PM

all d best in new chapter in your life :)

kindergartenlibrary | February 28, 2012 at 8:30 AM

tq 4 sharing ^^

tirahzairi | February 28, 2012 at 8:50 AM

saya juga akan start sem baru...huwarghhhhh..
sama2 la struggle...hehe

Liyaa Mf | February 28, 2012 at 8:52 AM

Welcome back to skoooooool! Tetiba ada unsur2 keinsafan pulak baca entry ni. Mengingati kematian memang menyedihkan. Tapi apa yang lebih menyedihkan adalah kehidupan tanpa mengingati kematian sama sekali. Ya Allah, ampunilah dosa2 aku juga :)

All the best Incek Fik! :D

olen | February 28, 2012 at 9:54 AM

saya dah lama start sem.. hhohoh.. musim assignment.. busy sangatttt~

Afiqah | February 28, 2012 at 4:43 PM

wahh untunglaahh back to campus :P
hehehe.

M@W@R Q@SeH | February 28, 2012 at 4:43 PM

selamat setadi balik...hehee

YouSOF | February 29, 2012 at 5:56 PM

Selamat kembali ke alam pelajar Fik.. Sebenarnya tiap masa pun kita pegang title pelajar kan.. Sebab ilmu Allah kat dunia ni tak pernah habis untuk diterokai..


*Sedang memantapkan teknik menghargai masa.. InsyaAllah.

Annisa | March 2, 2012 at 1:40 PM

bila sakit sakit, baru rasa insaf T_T

cik kiwi's | March 4, 2012 at 11:32 AM

masa sihat. masa lupang. lupa Allah.
bila dah sakit. dah tergadah. baru kembali padaNYA.

lumrah manusia.

naiemah_ramli | March 5, 2012 at 3:36 AM

rindu nak stdy balik...hohohoho

Post a Comment

Oh! Cukai letrik 6% tidak dikenakan ketika mengomen.