Oh! Sedarlah wahai manusia..


(beberapa iklan kreatif yang boleh membuka mata masyarakat)












" Telah nampak kerosakan di darat dan di laut disebabkan kerana perbuatan tangan manusia; Allah menghendaki agar mereka merasakan sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar). "

[ Surah Ar-Rum, ayat 41 ]


p/s: perasan tak? ada sekor panda comel terhempap dengan pokok balak.
kesiannya.. cuba cari dan kasi pertolongan cemas dekat beliau, lekas!



24 KRITIKAN KAW-KAW:

chunna | February 26, 2012 at 10:11 AM

dah nk kiamatt!

TiraPengemis | February 26, 2012 at 10:34 AM

nice pic...ade mksd disebaliknya...hehe

Anonymous | February 26, 2012 at 10:35 AM

nice!iklan yg jarang dibuat.

Puan Kutu | February 26, 2012 at 10:42 AM

baru mlm tadi sembang dengan abah (FIL) pasal kepupusan kura2..

dunia memang diambang kehancuran!hehe..

xila riston | February 26, 2012 at 1:18 PM

manusia tak menghargai!!! huh

I wong (依之汉) | February 26, 2012 at 1:29 PM

antara cara yang terbaik ialah dengan kita sendiri memulakannya. Kurangkan guna plastik, jangan buang sampah merata-rata. Hidup sihat (jangan merokok). Guna kertas dwimuka. Jimatkan penggunaan elektrik. Kitar dan guna semula dan macam-macam lagi yang boleh kita lakukan untuk membuat pahala selagi kita hidup di dunia sementara ni kan?

Bagus Fik kerana mengingatkan saya. Terima kasih.

Lebih elok begitu berbanding kita merungut nak kiamat la, dunia nak hancur la, itulah manusia la (kita manusia kan) bla bla bla... (khas untuk komentar-komentar di atas bukan pada entri ni...)

Teringat lagu MJ - Man in The Mirror

I'm Starting With The Man In The Mirror
I'm Asking Him To Change His Ways
And No Message Could Have Been Any Clearer
If You Wanna Make The World A Better Place
(If You Wanna Make The World A Better Place)
Take A Look At Yourself,
And Then Make A Change...

Zakaria's daughter | February 26, 2012 at 2:02 PM

urm urm.
urm urm.
entry nih perlu dikomen oleh orang yang hagak matang dari segi pemikiran.
tapi tapi, wa tak tau nak komen hape nehhh.
sobss. sobss.

sedihh.

err.
boleh tak nak kumen.
jom save the earth?! 0.o

Cik tikah | February 26, 2012 at 3:45 PM

kena hargai alam sekitar. nice entry!

AzwanRamli | February 26, 2012 at 4:14 PM

Erm...macam ade kaitan dengan P'himpunan bantah lynas.Pasal loji radioaktif.Wallahualam.

Nice sharing!!!

Diyana Norman | February 26, 2012 at 4:39 PM

wahh krestif dorang buat iklan. patot diluaskan lagi

O CIKTEDDY | February 26, 2012 at 4:41 PM

hey thats my panda!huhu

hmm,btol tu..Allah timpakan bencana nak sruh kita sedar..

CekbOlat-bOlat | February 26, 2012 at 4:44 PM

kreatifnyee ! kesian.. hm.. ape boleh buat kan? klau sorg xbrgerak.. klau rmai,insyaAllah..

lisa | February 26, 2012 at 5:31 PM

gambar penyu tu memang ada maksud. so creative :)

KuuSyafiqah(FS) | February 26, 2012 at 9:17 PM

oh! memang kreatif.!

Detective Fiqa | February 26, 2012 at 9:28 PM

hmmm =.= susah susah. but kreatif sapa yg buat gmbar ni

caliph shuriken | February 26, 2012 at 11:24 PM

cepat2 rescue panda tu, huh...

Nana | February 27, 2012 at 12:49 AM

hmm..no comment..tak semua manusia fikir nak pelihara alam dan haiwan ni.

emy zulaiha | February 27, 2012 at 1:03 AM

here i'm coming panda! emy cute dtg menyelamat! :)

chemay | February 27, 2012 at 2:09 AM

akhir zaaman.
:(

mizzkechique | February 27, 2012 at 8:52 AM

bgus la iklan ni sume.. ada mksd tersirat.. klu ada gak yg xpaham, xtau la nk kata apa..

YOUsoF | February 27, 2012 at 10:20 AM

Iklan sangat kreatif.. Tapi manusia pun nampaknya sangat degil. Lebih pentingkan keuntungan berbanding tanggungjawab..

bloghok | February 27, 2012 at 3:21 PM

wowwwwwwwwwwwwwwwww

cik kiwi's | March 4, 2012 at 11:31 AM

tangan tangan manusia lah yang merogol bumi kita ni sendiri. humm.

kesian bumi kita. dah semakin tua.

p/s : petanda tamat usia bumi. bersediakah kita?

naiemah_ramli | March 5, 2012 at 3:45 AM

makin rosak bumi kita..hurmmm....T__T

Post a Comment

Oh! Cukai letrik 6% tidak dikenakan ketika mengomen.